ES

ES

ES

ES

10 راز موفقیت پیر امیدیار ثروتمند ترین مرد ایرانی!

گذری بر زندگی‌نامه پیر امیدیار ، نابغه‌ای ایرانی که چشم‌انداز بازرگانی دیجیتال را تغییر داد.

 گروه دانش و فناوری  پایگاه خبری رخ ، پیر امیدیار در تاریخ 31 خرداد 1348 مصادف با ۲۹ ژوئن ۱۹۶۹ در پاریس دیده به جهان گشود. وی از پدر و مادری ایرانی الاصل مهاجر به دنیا آمد. پدرش یک جراح اورولوژیست و مادرش دکترای زبان شناسی و استاد دانشگاه سوربن بود. شش سال داشت که بیمارستان دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور مریلند از پدرش دعوت به همکاری کرد و به همین علت، خانواده به آمریکا نقل‌ مکان کردند. در این هنگام مادرش به تدریس مطالعات زبان فارسی در جورج تاون پرداخت.

دوران کارمندی؛ و حرفه‌ای پیر امیدیار

پیر امیدیار در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه Tufts University در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و در یک شرکت بعنوان برنامه نویس سیستم هاى مکینتاش مشغول به  کار شد. سپس در شرکت Claris که متعلق به Apple  بود، مشغول به کار شد.

در سال 1991  با چند تن از دوستانش به نام های آرنولد بلین، گرگ استین و ویل پول، استارتاپی در حوزه نرم افزارهای رایانش با قلم تاسیس کرد که Ink Deelopment نام گرفت. این نخستین آزمون و خطای پیر امیدیار با یک کمپانی بازرگانی الکترونیکی بود و گرچه رایانش با قلم هیچوقت به موفقیت چندانی نرسید، اما وب سایت فروشگاه الکترونیکی مکمل استارتاپ پیر امیدیار بعداً توسط مایکروسافت خریده شد.

شاید چهارم سپتامبر 1995 را بتوان نقطه عطفی در زندگی پیر امیدیار دانست، زمانی که وب سایت «Auction Web» به دست او راه اندازی شد و به کاربران اجازه خرید و فروش محصولات مختلف را به صورت آنلاین می‌داد.

در مدت زمانی یک ساله، این تاجر نابغه، لایسنس فروش بلیت هواپیما را هم در سایت خود به دست آورد. همچنین در سال 1996 پیر امیدیار مهندسی بسیار ماهر به نام جفری اسکال را به استخدام خود در آورد تا همراه وی روی Auction Web کار کند. با دریافت 25 سنت الی 2 دلار به ازای ارائه اعلانات مربوط به مزایده ها و دریافت بخش ناچیزی از هزینه فروش، این وب سایت خیلی ساده با فراهم آوردن بازاری برای خریداران و فروشندگان به درآمدزایی رسید.

در سال 1997 میلادی، نام Auction Web به eBay تغییر کرد؛ البته نخستین انتخاب پیر امیدیار برای نام وب سایتش، Echobay  بود که موفق به ثبت آن نشد. در همین مدت زمان، به صورت میانگین، هر روز بالغ بر 800 هزار آیتم در  eBay مبادله می شد. در ماه مه 1998، پیر امیدیار به عنوان رییس هئیت مدیره eBay انتخاب شد و یک کارآفرین شایسته دیگر نیز به eBay پیوست و با در دست گرفتن سکان مدیر عاملی، میلیاردها دلار برای تمام موسسین درآمدزایی کرد.


برای دیدن ادامه مطلب به پایگاه خبری رخ مراجعه کنید.